Η εφημερίδα αναφέρει ότι η αλλαγή πορείας μέσω του υπολογιστή πρέπει να έγινε από κάποιον μέσα στο πιλοτήριο.
Το Πεκίνο άρχισε την έρευνα και πιθανώς τη διάσωση καθώς από τον εναέριο χώρο της Κίνας περνά ο βόρειος αεροδιάδρομος των πιθανών «δρόμων» του αεροπλάνου, που είχε απογειωθεί από τη Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας με προορισμό το Πεκίνο, όπως δήλωσε ο πρεσβευτής της Κίνας στη Μαλαισία και μετέδωσε το πρακτορείο Ειδήσεων Νέα Κίνα.
Ο ίδιος αξιωματούχος της κινεζικής κυβέρνησης ανέφερε εν τω μεταξύ ότι από την έως τώρα έρευνα μεταξύ των κινέζων επιβατών του Boeing 777 που χάθηκε από τα ραντάρ στις 8 Μαρτίου δεν έχει προκύψει κάποιο στοιχείο που να σχετίζεται με την εξαφάνιση του αεροπλάνου.
«Εμείς δεν βρήκαμε στοιχεία ότι οι κινέζοι επιβάτες φέρουν ευθύνη ή είναι πιθανώς οι δράστες της εξαφάνισης», δήλωσε ο πρέσβης στη Μαλαισία, όπως αναφέρει το πρακτορείο Ειδήσεων Νέα Κίνα.
Πάντως δεν έχει γίνει γνωστό εάν η πορεία του Μπόινγκ επαναπρογραμματίστηκε πριν ή μετά την απογείωσή του. Σύμφωνα με την εφημερίδα, το γεγονός ότι η στροφή και η αλλαγή της αρχικής πορείας από το Πεκίνο προς άλλη κατεύθυνση ενίσχυσε την πεποίθηση των ερευνητών ότι η εκτροπή του αεροπλάνου ήταν σκόπιμη και ότι “βρομοδουλειά” έγινε από τον κυβερνήτη ή τον συγκυβερνήτη.
Αεροπειρατεία, τρομοκρατία και χαμηλή πτήση τα νέα σενάρια για το Boeing
Το ενδεχόμενο τρομοκρατικής ενέργειας ή αεροπειρατείας φαίνεται ότι εξετάζουν όλο και περισσότερο οι ερευνητές που ασχολούνται με την εξαφάνιση του Boeing των αερογραμμών της Μαλαισίας, κρίνοντας πλέον με σχετική βεβαιότητα ότι το αεροσκάφος άλλαξε σκόπιμα κατεύθυνση, αφού προηγουμένως ανθρώπινο χέρι «έσβησε» το σύστημα επικοινωνίας με τον πύργο ελέγχου. Μια νέα θεωρία που δημοσιεύεται τις τελευταίες ώρες, μιλάει για πτήση του αεροσκάφος σε χαμηλό υψόμετρο για να αποφύγει την επαφή με τα ραντάρ.
Το σενάριο δημοσιεύεται στην εφημερίδα της Μαλαισίας «New Straits Times» και υποστηρίζεται ότι το αεροσκάφος μπορεί να πέταξε πολύ κοντά στο έδαφος – στα 5.000 πόδια ή και χαμηλότερα – αλλά και ανάμεσα σε ορεινά περάσματα, προκειμένου να μην γίνει αντιληπτό από τα ραντάρ της πολιτικής αεροπορίας αλλά και των ενόπλων δυνάμεων.
Για μια ακόμη φορά η εφημερίδα επικαλείται ανώνυμες πηγές, χωρίς να είναι δυνατή η διασταύρωση και η επιβεβαίωση των πληροφοριών αυτών. «Δεν προέρχεται από εμάς» η πληροφορία, έσπευσε μάλιστα να δηλώσει ο διευθύνων σύμβουλος της Malaysian Airlines, Αχμάντ Ζαουχάρι Γιαχία.
Σύμφωνα με ειδικούς αναλυτές που μίλησαν στο CNN, το να πετάξει κανείς ένα αεροσκάφος τέτοιου μεγέθους όπως το Boeing 777 σε χαμηλό υψόμετρο για μεγάλο χρονικό διάστημα είναι κάτι εξαιρετικά δύσκολο, ενώ, ακόμη και αν τα καταφέρει, δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα αποφύγει την ακτίνα των ραντάρ.
«Πέντε χιλιάδες πόδια δεν είναι και τόσο χαμηλό υψόμετρο για να αποφύγεις τα ραντάρ και συν τοις άλλοις, σε αυτό το υψόμετρο είναι σύνηθες να πετούν τα πολιτικά αεροσκάφη, τα οποία είναι ορατά από τα ραντάρ» δήλωσε η Μέρι Σκιάβο, πρώην γενική επιθεωρήτρια του αμερικανικού υπουργείου Μεταφορών.
Ένα ακόμη στοιχείο που αντικρούει τη θεωρία είναι και η κατανάλωση των καυσίμων του αεροσκάφους, η οποία, όταν πετά σε χαμηλό υψόμετρο, αυξάνεται κατακόρυφα.
Σενάριο τρομοκρατίας
Σε ότι αφορά το σενάριο της τρομοκρατίας, ο πρόεδρος της Επιτροπής Εσωτερικής Ασφάλειας της Βουλής των Αντιπροσώπων, Μάικλ Μακ Κόουλ, πυροδότησε τη συζήτηση, με τη δήλωσή του ότι το αεροσκάφος ενδέχεται να έχει προσγειωθεί σε άγνωστη τοποθεσία και να χρησιμοποιηθεί ως πύραυλος.
Σε συνέντευξή του, ο Μακ Κόουλ ανέφερε πως εάν το αεροσκάφος ακολουθούσε βόρεια πορεία προς το Καζακστάν, θα εντοπιζόταν από ραντάρ πολιτικά ή στρατιωτικά, ενισχύοντας έτσι το σενάριο σε κάποια χώρα όπως η Ινδονησία.
Οι αμερικανικές υπηρεσίες εκτιμούν πως χώρες όπως η Ινδονησία, που ουσιαστικά είναι συμπλέγματα νησιών αποτελούν πρόσφορο έδαφος για προσγείωση και απόκρυψη αεροσκάφους. Μόνο η Ινδονησία αριθμεί περί τα 17.000 νησιά στην πλειονότητά τους ακατοίκητα.
Οι ΗΠΑ κάνουν ξεκάθαρα λόγο για σκόπιμη ενέργεια και όχι για ατύχημα και έχουν επιδοθεί σε αγώνα δρόμου για τον εντοπισμό του αεροσκάφους ώστε αυτό να μην χρησιμοποιηθεί για τρομοκρατική επίθεση.
Ειδικοί στα αεροσκάφη θεωρούν πιθανότατη την προσγείωση στην περίπτωση που υπάρχει ικανή ασφαλτοστρωμένη επιφάνεια περίπου 2,5 χιλιομέτρων, ενώ αυτό που κάνει υπερόπλο το αεροσκάφος είναι το γεγονός ότι εάν ανεφοδιαστεί πλήρως και πετάξει σε μεγάλο ύψος μπορεί να βρίσκεται στον αέρα για 16 ώρες και να διανύσει τη μισή υδρόγειο.
Υπήρχε θύλακας ισλαμιστών με σχέδιο αεροπειρατείας;
Την ύπαρξη θύλακα ισλαμιστών τρομοκρατών στη Μαλαισία επιβεβαιώνει και ένας κρατούμενος πρώην μέλος της Αλ Κάιντα, ο οποίος συνεργάζεται πλέον με τις βρετανικές μυστικές υπηρεσίες.
Οπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα Daily Telegraph, ο Σατζίντ Μοχάμεντ Μπαντάν, έχει καταθέσει πως γνώρισε 4 – 5 Μαλαισιανούς – μεταξύ αυτών και ένας πιλότος – που σχεδίαζαν αεροπειρατεία ανατινάζοντας την πόρτα του πιλοτηρίου με μια βόμβα παπούτσι που τους την είχε προμηθεύσει ο ίδιος.
Στο επίκεντρο των ερευνών μπαίνουν πλέον εκτός τους δύο κυβερνήτες και ένας 29χρονος επιβάτης, ο οποίος είναι μηχανικός αεροσκαφών και εργαζόταν σε εταιρεία charter. Στα σενάρια που θέλουν τον κυβερνήτη να εμπλέκεται στην εξαφάνιση του αεροσκάφους αντιδρούν φίλοι και συγγενείς του που κάνουν λόγο για έναν αφοσιωμένη οικογενειάρχη που σε καμία περίπτωση δεν θα έκανε κάτι τέτοιο.
Ακόμη και οι Ταλιμπάν δηλώνουν ότι δεν γνωρίζουν τίποτα
Την ίδια ώρα, αξιωματούχοι των Υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας του Πακιστάν, της Ινδίας και κρατών της κεντρικής Ασίας, αλλά και οι Ταλιμπάν, υποστηρίζουν ότι δεν γνωρίζουν τίποτε για την τύχη του αεροσκάφους της Malaysia Airlines, αφού οι έρευνες για τη αναζήτηση της πτήσης MH370 επεκτάθηκαν στα δικά τους εδάφη.
Το Καζακστάν και το Κιργιστάν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να πέταξε το Boeing πάνω από τα εδάφη τους, χωρίς να εμφανιστεί το ίχνος του στα ραντάρ.
Καθώς όμως οι ερευνητές δηλώνουν βέβαιοι ότι το αεροσκάφος βγήκε εκτός της προκαθορισμένης πορείας του και κατευθύνθηκε πιθανώς προς τα δυτικά, οι μαλαισιανές αρχές έστειλαν ειδοποιήσεις σε όλες της χώρες κατά μήκος των βόρειων και νότιων διαδρόμων αναζήτησης, συμπεριλαμβανομένων της Ινδίας και του Πακιστάν, ζητώντας τα δεδομένα που έχουν συλλέξει από ραντάρ και δορυφόρους, καθώς και από οποιεσδήποτε χερσαίες, θαλάσσιες και εναέριες επιχειρήσεις έρευνας.
Στελέχη του υπουργείου Άμυνας της Ινδίας απέρριψαν το ενδεχόμενο ένα αεροπλάνο να πετούσε επί ώρες πάνω από τη χώρα χωρίς να γίνει αντιληπτό.
«Η ιδέα ότι το αεροπλάνο πετούσε στον ινδικό εναέριο χώρο για αρκετές ώρες χωρίς να το αντιληφθεί κανείς είναι αλλόκοτη», δήλωσε στέλεχος του υπουργείου Άμυνας της Ινδίας, μιλώντας υπό τον όρο της διατήρησης της ανωνυμίας του.
«Αυτές οι πληροφορίες δεν έχουν καμία βάση», συνέχισε, εξηγώντας ότι ο πιλότος θα πρέπει να γνώριζε την ακριβή τοποθεσία όλων των ινδικών ραντάρ και των συστημάτων παρακολούθησης, ώστε να είναι σε θέση να τα αποφύγει.
Εξηγώντας γιατί κάτι τέτοιο θα ήταν απίθανο, επισήμανε ότι η επιτήρηση στον εναέριο χώρο στα σύνορα της Ινδίας με το Πακιστάν είναι κατά κανόνα τόσο στενή που τον περασμένο μήνα απογειώθηκαν αμέσως δύο μαχητικά τζετ τύπου Σουχόι επειδή εντοπίστηκε στο ραντάρ ένα αγνώστου ταυτότητας ιπτάμενο αντικείμενο. Τελικά αποδείχθηκε πως ήταν ένα μετεωρολογικό μπαλόνι το οποίο είχε παρασυρθεί από τον άνεμο προς τα σύνορα.
Πακιστανοί αξιωματούχοι είπαν ότι δεν εντοπίστηκε τίποτε ύποπτο στον εναέριο χώρο του κράτους αυτού μετά την εξαφάνιση του Μπόινγκ. «Έχουμε ελέγξει τις καταγραφές στα ραντάρ για τη χρονική εκείνη περίοδο, ωστόσο δεν βρήκαμε κανένα στοιχείο για την πτήση», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας του Πακιστάν.
Το Καζακστάν ανακοίνωσε σήμερα ότι δεν εντόπισε καμία «μη εγκεκριμένη χρήση» του εναέριου χώρου του από οποιοδήποτε αεροπλάνο την 8η Μαρτίου, γεγονός που καθιστά απίθανο το αεροπλάνο της Malaysia Airlines να πέρασε πάνω από τη χώρα.
«Ακόμη και αν όλα τα μηχανήματα [εντοπισμού] του αεροσκάφους είναι απενεργοποιημένα, είναι αδύνατο να πετά απαρατήρητο», σημειώνεται σε ανακοίνωση την οποία υπογράφει ο αναπληρωτής επικεφαλής της επιτροπής Πολιτικής Αεροπορίας του Καζακστάν, Σέρικ Μουχτιμπάγεφ. «Υπάρχουν επίσης στρατιωτικές υπηρεσίες που επιτηρούν τον εναέριο χώρο της χώρας», πρόσθεσε.
Το ενδεχόμενο το Boeing 777 να έχει εξαφανιστεί μέσα ή κοντά στο Κιργιστάν απέκλεισε επίσης η πολιτική αεροπορία της χώρας. «Όχι, αυτό το αεροσκάφος δεν πέταξε πάνω από το έδαφος του Κιργιστάν», δήλωσε ο Ντάιρ Τοκομπάγεφ, αντιπρόεδρος του αεροδρομίου Μανάς, του κυριότερου πολιτικού αεροδρομίου της χώρας κοντά στο Μπισκέκ.
Καθώς οι έρευνες διευρύνονται, ορισμένοι παρατηρητές εκτίμησαν ότι το αεροπλάνο θα μπορούσε να έχει πετάξει στις απομακρυσμένες περιοχές που βρίσκονται κοντά στα σύνορα του Πακιστάν με το Αφγανιστάν, μια περιοχή που θεωρείται προπύργιο των Ταλιμπάν.
Ο Ζαμπιχουλάχ Μουτζαχίντ, εκπρόσωπος των Ταλιμπάν του Αφγανιστάν, δήλωσε ότι η οργάνωσή του δεν έχει καμία σχέση με την εξαφάνιση του αεροπλάνου. «Συνέβη έξω από το Αφγανιστάν και μπορείτε να δείτε ότι ακόμα και χώρες με πολύ προηγμένο εξοπλισμό δεν μπορούν να το εντοπίσουν», είπε. «Οπότε εμείς δεν έχουμε καμία πληροφορία, καθώς πρόκειται για εξωτερικό ζήτημα».
Ένας από τους αρχηγούς των Ταλιμπάν στο Πακιστάν –χωριστής οργάνωσης από τους Αφγανούς Ταλιμπάν–, δήλωσε ότι η οργάνωσή του μόνο να ονειρευτεί θα μπορούσε να κάνει κάτι τέτοιο. «Μακάρι να είχαμε την ευκαιρία να καταλάβουμε ένα τέτοιο αεροπλάνο», είπε στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς μέσω τηλεφώνου από το Βόρειο Ουαζιριστάν.
Ο υπουργός Μεταφορών της Μαλαισίας Χισαμουντίν Χουσέιν δήλωσε ότι η Κίνα και το Καζακστάν έχουν αρχίσει επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης για να εντοπιστεί το χαμένο αεροσκάφος, από το Λάος ως την Κασπία Θάλασσα.
Πηγή: New York Times, CNN, Mega Channel, ANA-MPA, mignatiou.com, stergiog– Φωτογραφία ΕΘΝΟΣ
Follow us: Unexplainedgr
0 Comment:
Δημοσίευση σχολίου